Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette arrangement har allerede funnet sted.

Medlemstur med fokus på hus fra Vang

23/05/2023--> 16:30 - 19:00

Tirsdag 23 mai kl 16.30 ønsker vi deg velkommen til omvisning for medlemmer på Domkirkeodden. Ha gjerne med familie og venner. Opplegget er gratis. Oppmøte ved hovedinngangen.

Konservator Espen Olavsson Hårset vil ta oss  med rundt på en guidet tur. Han har lagt opp følgende program:

1. Livet innenfor husets fire vegger. Vi begynner vandringen med å besøke to bolighus, Frogner på Kvartgarden, før ferden går videre til Vartomten på Åsgården. Frogner forteller oss mest om livet på 1700-tallet, mens interiøret i Vartomten er gjenskapt slik det kunne være i tiden rundt forrige århundreskifte.

2. På seteranlegget er Rabstadfjøset og Ilsengløa fra Vang. Er i tvil om vi rekker å gå dit, men vi får se. Kan uansett si litt om betydningen av utmarka i det gamle jordbruket på Hedmarken.

3. Vi går så tilbake til utgangspunktet og ned på Hedmarkstunet, hvor vi besøker Skråstadloftet og Hubred.

Velkommen

Dato: