Slektsforum

Slektsforum er ei gruppe innen Vang historielag som arbeider med slektsgransking og har oppe forskjellige temaer på sine møter.
Alle er velkommen uansett erfaring med slektsarbeid fra før – Vi hjelper hverandre med å gi hverandre tips for å komme videre. Dette gjelder også f.eks hjelp til å finne egnet slektsprogram til din pc og installering av programmet.

Vi ser at Vang historielag ganske ofte får spørsmål om slekt i Vang og at slektsforumet kan bidra med å løse disse.

Våren 2016 inngikk Vang historielag  et samarbeid med statsarkivet i Hamar. Arbeidet består i å hjelpe til på lesesalen med rådgivning for å finne frem i kilder og dokumenter innen slektsgranskingen.
Vi er tilstede på Statsarkivet i Hamar: Erfaringen fra dette arbeidet er veldig positive og aktiviteten vil starte opp igjen i 2019 – Datoer finner du som nyhet på hjemmesida.

Ta kontakt med oss på mail for flere opplysninger om vårt arbeid.

Historielaget har for tiden(2023) ikke fått bemannet slektsforum etter de opprinnelige forutsetningene. Slektsarbeidet er i stor grad knyttet til arbeidet med digital bygdebok. Vi deltar også i dugnaden på Statsarkivet. Hvis du har henvendelser vedrørende slekt, ta kontakt med historielaget så skal vi se om vi kan hjelpe deg.

Link til digitale kirkebøker for Vang (Statsarkivet)