Personvernerklæring

Vang historielag er opptatt av å ivareta ditt personvern. Her vil vi forklare hvordan og hvorfor vi samler inn og benytter informasjon om våre brukere, og hvordan vi tar hensyn til personvernet.

1. Hva er personopplysninger?
Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en fysisk enkeltperson. Dette kan for eksempel være navn, bosted, telefonnummer, e-postadresse eller IP-adresse.
Enhver innsamling, registrering, sammenstilling, lagring og utlevering av personopplysninger kalles behandling av personopplysninger. All behandling av personopplysninger i Norge er underlagt personopplysningsloven, og Datatilsynet fører tilsyn med den.

2. Hvem ivaretar personopplysningene?
Den som bestemmer hva personopplysningene skal brukes til kalles en behandlingsansvarlig. Den behandlingsansvarlige skal påse at personopplysningene blir behandlet i henhold til de reglene som gjelder i henhold til General Data Protection Regulation (GDPR), som gjelder for alle medlemmer land i Europa, inkludert Norge som medlem av EEA.
Når du bruker våre tjenester er det Vang Historielag som er behandlingsansvarlig. Du behøver kun å forholde deg til ett kontaktpunkt for henvendelser som gjelder vår behandling av personopplysninger.

3. Hva slags opplysninger samler vi inn?
Opplysninger du selv gir til oss:
Vi lagrer opplysninger når du sender oss en e-post eller gir tilbakemeldinger gjennom funksjoner i våre tjenester. Vi lagrer også opplysninger som du selv registrerer i kommentarfelt, skjema eller lignende på våre sider.

4. Hva bruker vi opplysningene til?
Vi jobber kontinuerlig med å gi deg den best mulige opplevelse av innholdet på våre nettsider og i ditt møte med oss.

5. Hvem deler vi opplysningene med?
Dine opplysninger deles ikke videre.

6. Hvordan kan du administrere, rette eller slette opplysningene vi har om deg?
Du kan kontakte oss, dersom du ønsker at dine opplysninger skal slettes. I våre nyhetsbrev finner du også alltid en mulighet til å slette eller gjøre endringer på ditt abonnement.
Vi vil ikke lagre personopplysninger lenger enn det som er innenfor de lovpålagte pliktene vi har.

7. Særlig om barns personvern
Som hovedregel ønsker vi ikke å samle inn eller på annen måte behandle personopplysninger om barn under 16 års alder, med unntak der barn med Facebook-konto kan kommentere artikler.
Det er egne overvåkingsrutiner for disse kommentarene. Hvis barn under 16 år likevel har gitt oss personopplysninger i andre sammenhenger, vil vi slette opplysningene så snart vi blir oppmerksomme på forholdet. Foresatte kan kontakte oss som angitt nedenfor.

8. Gjennomføring av endringer
Vi vil med jevne mellomrom kunne oppdatere denne personvernerklæringen for å gjenspeile eventuelle endringer på nettstedet eller ved vår nettstedspolitikk.

9. Kontaktinformasjon
Har du spørsmål om vår behandling av personopplysninger eller denne personvernerklæringen eller ønsker innsyn i hvilke opplysninger vi har lagret om deg, vennligst ta kontakt med oss.

Vang historielag