Kulturminnedag

Domkirkeodde

Vang historielag vil som tidligere delta med stand på kulturminnedagen. Mulighet for kjøp av bøker og en lokalhistorisk prat.

Julemarked Åker gård

Vang historielag deltar med stand på julemesse på Åker gård lørdag 26. og søndag 27. november kl 12-17. Her kan du få kjøpt årets årbok, men også eldre årbøker og bygdebøker. Sjekk om det er noen dere mangler i samlingen.

Årsmøte

Høyvang Høyvangveien 95,Ridabu,Norge

Årsmøtet torsdag 23. februar kl. 1800 på Høyvang. I tillegg til årsmøtet blir det foredrag av direktør ved Anno Museum, Per Øyvind Riise, om samarbeid mellom Anno Museum og Statsarkivet om og i det sannsynlig kommende nye museumsbygget på Domkirkeodden.

Medlemstur med fokus på hus fra Vang

Domkirkeodde

Tirsdag 23 mai kl 16.30 ønsker vi deg velkommen til omvisning for medlemmer på Domkirkeodden. Ha gjerne med familie og venner. Opplegget er gratis. Oppmøte ved hovedinngangen. Konservator Espen Olavsson Hårset vil ta oss  med rundt på en guidet tur.

Sykkeltur med Tor Karseth

Fra Vikingskipet til Klevfos – sykkeltur 2. pinsedag (29.mai) Den årlige pinsesykkelturen til Vang historielag og Syklistenes landsforening Hamar vil i år gå på kryss og tvers langs Svartelva. Akkurat som elva, svinger vi over grensene mellom Vang og Stange