Nettsiden i ny drakt

Vang Historielag er i stadig utvikling for å kunne gi et best mulig tilbud til siden medlemmer og andre interesserte. Et ledd i denne utviklingen er oppgradering av nettsiden.

Som trofaste besøkende allerede har lagt merke til, har både utseende og struktur endret seg. Det er Elverumsbedriften Medianova.no som bistår historielaget i dette.

– Det er alltid morsom med forandringer, spesielt når det er til det bedre, smiler Ola Aas fra Medianovas kombinerte kjøkken og møterom. Bedriften holder til i hovedbygningen på en gård med historie helt tilbake til vikingetiden, noe som passer fint inn i sammenhengen.

Skal være enkelt
Det er Gry Dørnberg Olsen som har gjort den praktiske utformingen og layouten på siden:

– Den viktigste endringen er nok at informasjonen nå ligger lett tilgjengelig og strukturert slik at den er enkel å finne, uavhengig om man går inn via PC, nettbrett eller mobil, sier hun. På siden finner man fremdeles viktige lenker, men det er opprettet egne områder for både slektsforum og bilder. Noen av disse områdene er passordbelagt og kun tilgjengelig for medlemmer eller styret.

– Nyhetene er også kategorisert slik at de ikke bare dukker opp på forsiden, men også sorteres mot prosjekter det arbeides aktivt med, forteller hun. – Og så kan du abonnere på alle nye innlegg – en fin måte å holde seg oppdatert om hva som foregår på nettsiden! Det er bare å legge inn e-postadressen nederst på siden og klikke abonner.

– Oppgraderingen er også omfattet sikkerhet på nettstedet, sier Geir Fjeld, som er daglig leder i Medianova. – Det er tjenlig å forsikre seg om at alle data blir tatt godt vare på, smiler han.

Gjenstår arbeid
Både Ola Aas, Odd Lindstad og Gry påpeker at det fremdeles gjenstår arbeid. – Vi har mange ideer og må nok legge inn noen timer ekstra for å få ting på plass, sier Odd engasjert. – Men vi er fornøyd med både utseende og struktur på siden. Dette er vi stolte av å ha fått til!